piątek, 8 marca 2013

Papierologia stosowana

Jak wiadomo - bilet już mam. Nadszedł czas na inne papiery... Zacznijmy więc od paszportu. Dokonało się. Właśnie dziś zrobiłam zdjęcia do niego :)
Zdjęcia mają być wykonane zgodnie z dyrektywami UE i mają pozwolić na identyfikację osoby po stałych  cechach biometrycznych twarzy.
  • Tło: jednolite, jasne;
  • Forma: en face, z otwartymi oczami, nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami;
  • W kolorze, dobra ostrość, pokazujące wyraźnie oczy i twarz z obu stron od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak, aby twarz zajmowała 70-80% fotografii;
  • Bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami;
  • Wykonane w ciągu ostatnich 6 miesięcy.
Źródło: Wikipedia: Zdjęcia paszportowe


O paszporcie w następnym piątkowym poście.


Kolejne informacje dotyczyły ubezpieczenia turystyczno-zdrowotnego. Pani w NFZ poinformowała mnie, iż NFZ wydaje tylko Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, więc ubezpieczenie poza Europę trzeba dokonać w firmie komercyjnej.
Pierwsze co przyszło mi na myśl: kwota tego ubezpieczenia. Zostałam jednak uspokojona, że cena na 26 dni dla jednej osoby w wieku 24-65 lat na kwotę 25 tys. euro wynosi 116 zł! Termin opłaty jest obojętny. Ostatni dzień możliwy do dokonania tego jest dniem wylotu.


W bibliotece intensywny tydzień pracy przy zmianie komputerów - pełen sukces z przenoszeniem bazy danych!!! 
Zakończył się także termin składania prac przedszkolaków do konkursu "Julian Tuwim dzieciom".
Rozpiętość wiekowa uczestników - 4-6 lat. A ilustrację zostały wykonane do takich wierszy:
  • Idzie Grześ
  • Kotek
  • Lokomotywa
  • Murzynek Bambo
  • Rzeczka
  • Słoń Trąbalski
  • Warzywa
  • Zosia-Samosia
Pominę poniedziałkową próbę chóru. Już dawno nie płakałam ze śmiechu. Mati, wybacz!!!

Dziś jeszcze zbiórka żywności Caritas!!! Trzymajcie kciuki!!! Dzięki!!!

7 komentarzy:

  1. no i przeżyłaś...

    OdpowiedzUsuń
  2. A szkoda,że pominęłaś, to jest moje jedyne źródło informacji o chórze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiesz jaki jestem uparty? A dodatkowo z czasem tez bardzo kiepsko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba każdy, kto spotkał mnie na swej drodze tęskni. Jestem taki radosny, wspaniały, kulturalny, elokwentny,pomysłowy przystojny, towarzyski, pomocny, uczciwy, tolerancyjny a przede wszystkim SKROMNY.

    OdpowiedzUsuń
  5. Gąsieniczko, zgadzam się z Tobą w 100%...

    OdpowiedzUsuń

Będziemy wdzięczni za Twój komentarz. Pamiętaj, że każdą myśl możesz wyrazić w sposób kulturalny, jeśli tylko tego zechcesz.