środa, 3 lipca 2013

Spektakl-koncert o Pacyfikacji - chór Apassionata

W dniu 4 lipca 2013 r. (czwartek) o godz. 19.00
w Klubie "Kuźnia" 
wystawiony zostanie spektakl poświęcony 
70-tej rocznicy Pacyfikacji Sułkowic 
w reżyserii Małgorzaty Krzysicy Kaczmarczyk.




Wystąpią:
  • członkowie Koła Teatralnego,
  • Chór Apassionata,
  • ZPiT "Elegia",
  • Orkiestra Dęta.
Wstęp wolny!


Zapraszam serdecznie i jako biorąca udział w tym spektaklu oraz jako mieszkanka Sułkowic. Relacje o pacyfikacji znam z opowiadań mojej Babci oraz Jej Rodzeństwa. Opowiadali o niesamowitej spiekocie w tym dniu, o braku jedzenia, picia. O wielkim strachu, jaki towarzyszył im przy każdym wykonywanym ruchu. 

Jednak będąc jeszcze dzieckiem, czy nawet w wieku licealnym nie z wszystkiego zdawałam sobie sprawę, z ogromu tego cierpienia. W trakcie prób - w ostatnim tygodniu - bardziej docierało do mnie, jak strasznie traktowano aresztowanych... I jak słowo wypowiedziane potrafi wyrazić ten ból, tę krzywdę... 

Nasz Chór został poproszony o wzięcie udziału w tym przedsięwzięciu. I powiem szczerze, że nie zobaczyłam na żadnej z twarzy ani chwili wahania, czy zastanowienia... Było naturalne, że trzeba tam być. Owszem próby były wyczerpujące, ale próba generalna dała powód do dumy... Mam nadzieję, że na premierze będzie jeszcze lepiej...


A o Pacyfikacji można przeczytać w artykule Asi Gatlik z okazji obchodów 68. rocznicy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będziemy wdzięczni za Twój komentarz. Pamiętaj, że każdą myśl możesz wyrazić w sposób kulturalny, jeśli tylko tego zechcesz.