środa, 29 maja 2013

Wniosek o paszport złożony

Kolejny krok - w moim przypadku milowy - zrobiony. Kolejność załatwiania spraw u mnie jest troszeczkę odwrotna niż w przypadku standardowego Obywatela. Najpierw miałam bilet, a właśnie dziś złożyłam wniosek o paszport :)
Oczywiście przeszłam też przez ściąganie odcisków palców, kiedy to na końcu usłyszałam: ma Pani słabe linie papilarne. 
Teraz pozostało mi tylko sprawdzanie statusu sprawy, a przewidywany termin odbioru to 26 czerwca 2013. Czekam z niecierpliwością.

A oto kilka danych dotyczących składania dokumentów - dla osób dorosłych. Aby otrzymać paszport należy w organie paszportowym złożyć:
  • wypełniony wniosek o wydanie dokumentu paszportowego,
  • jedną kolorową fotografię spełniającą wymogi biometrii,
  • dowód uiszczenia opłaty paszportowej. lub przedstawić do wglądu dokument potwierdzający uprawnienie do skorzystania z ulgi lub dokument uprawniający do zwolnienia z opłaty,
  • odpis skrócony lub zupełny polskiego aktu urodzenia - w przypadku ubiegania się o dokument paszportowy za granicą przez osoby nieposiadające numeru PESEL,
  • odpis skrócony lub zupełny polskiego aktu małżeństwa - w przypadku ubiegania się o dokument paszportowy każdorazowo po zmianie nazwiska w wyniku zawarcia małżeństwa za granicą.
Składając wniosek o wydanie dokumentu paszportowego należy okazać do wglądu ważny dokument paszportowy, a w przypadku gdy osoba nie posiada ważnego dokumentu paszportowego ważny dowód osobisty, o ile ma obowiązek posiadania tego dokumentu.

Opłata za wydanie paszportu:
  • 140 zł - za paszport ważny 10 lat.
Wszelkie inne informacje na stronie: Informacje paszportowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będziemy wdzięczni za Twój komentarz. Pamiętaj, że każdą myśl możesz wyrazić w sposób kulturalny, jeśli tylko tego zechcesz.